تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: اعطای نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه به محمود دولت‌آبادی

  1. #1
    حـــــرفـه ای raha bash's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    در خیال ترش کامی های ذهن سرکشم
    پست ها
    1,349

    پيش فرض اعطای نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه به محمود دولت‌آبادی







    شامگاه یکشنبه 25 آبان 1393 در سفارت فرانسه در تهران، نشان شوالیه هنر و ادب وزارت فرهنگ فرانسه که به امضای وزیر فرهنگ فرانسه رسیده بود، توسط برونو فوشه سفیر این کشور در ایران به محمود دولت‌آبادی اهدا شد. به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ابتدا سفیر فرانسه ضمن خوشامدگویی، خطابه‎ای را درباره زندگی و اهمیت آثار محمود دولت‌آبادی بیان کرد و در ضمن آن گفت: از زمانی که آثار دولت‌آبادی در فرانسه منتشر شد، جامعۀ روشنفکری و کتا‎خوان فرانسه با وی بیشتر آشنا شد. سفیر فرانسه سپس از ویژگی‎های هنری دولت آبادی در زمینه تئاتر و داستان‎نویسی و رمان‎نویسی مطالبی بیان کرد.پس از آن داریوش شایگان خطابه خود را ابتدا به زبان فرانسه و سپس به فارسی خواند. شایگان چنین گفت: دولت­‌آبادی بی­‌شک یکی از بزرگ­ترین رمان‌­نویسان ایران معاصر است. او برخلاف اونوره دو بالزاک، پنجاه­ هزار فنجان قهوه ننوشید تا طی بیست­ سال و به بهای زندگی­‌اش بزرگ­ترین شاهکار ادبی قرن نوزدهم، یعنی «کمدی انسانی» را خلق کند. دولت‌­آبادی امّا موفق شد در عرض پانزده ­سال و با گذر از نشیب­ و فرازهای بسیار، یکی از جذاب­ترین و بزرگ­ترین حماسه‌­های روستایی ایران مدرن را بیافریند، «کلیدر» را. دولت‌­آبادی اهل خراسان است، زادگاه پرآوازۀ حکمت و ادب ایران. او، هم بزرگیِ این سرزمین را در خود متبلور ساخته است، هم زخم‌­های آن را.


    وی افزود: آنچه در شخصیت استثنایی محمود دولت‌­آبادی، علاوه بر استعداد خاص او، مرا مجذوب می‌کند، درستیِ اخلاقی، صداقتِ روشنفکری و اصالتِ تمام­‌عیارش در مقابل جهانی است که معرکه‌گیرهای رسانه‌­ای، آن را یک‌سره به­ اشغال خود درآورده‌­اند. دولت­‌آبادی مانند هر هنرمند راستینی، حساس است و پراضطراب، مجروح از درد درون، و دلواپس روح آنانی که رؤیاهای پرشهامتشان همواره با واقعیات مبتذل در تعارض­اند، دنیایی که نسبت به تمنای قلبِ جویندۀ حقیقت و آزادی، بی‌­اعتناست.

    مدال شوالیه فرهنگ و ادب توسط سفیر فرانسه به محمود دولت‌آبادی اهدا شد و دولت‌آبادی از خانم وزیر فرهنگ فرانسه، سفیر فرانسه و آقای تریگل، وابسته فرهنگی فرانسه تشکر کرد.دولت‌آبادی هم ضمن بیان نکاتی درباره نوشتن و رنج نوشتن، قطعاتی از اوژن یونسکو و مارسل پروست را قرائت کرد و در بخشی دیگر، از تمدن و ادبیات فرانسه یاد کرد.


    منبع : خبرگزاری مهر

  2. 8 کاربر از raha bash بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •