تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: ..... ایهاالناس! من باید چی بخونم ارشد ؟؟؟ ......

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه xmixx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    434

    پيش فرض ..... ایهاالناس! من باید چی بخونم ارشد ؟؟؟ ......

    سلام من رتبم شده بود 700 ولی به دلایلی رفتم تربیت معلم، استخدام نیستیم فعلا ، علوم انسانی بودم
    رشتم آموزش و پرورش ابتداییه، البته رشته ی خیلی مهم و پیچیده اییه و دوسش دارم
    اما علاقه ی اصلی و استعداد من توو جامعه شناسی و سیاست هست
    از طرفی دلم میخواد یه رشته ای برم که علاوه بر علاقه، دارای پرستیژ باشه یعنی مهم باشه و درآمدشم خوب باشه و امکان ادامه تحصیلم داشته باشم توو خارج
    برای ارشد گفتم حقوق بخونم دیدم یکی میگه اگه دفتر وکالت میخوای بزنی نمیتونی چون باید لیسانس حقوق باشی، البته قصدم از حقوق کار توو ادارست نه دفتر وکالت زدن
    از طرفی یکی از اساتید گفته رشته " تحقیقات آموزشی " بخون، رشته ی مدرنیه و بازار کارشم توو همه جاست ولی نمیدونم تا چه حد حرفش درسته
    ارتباطات رو هم یکی از دوستان معرفی کرده و گفته خوراک منه ولی شنیدم باید اهل " خط و جریان " باشی برای کار گرفتنش
    به کامپیوتر، شاخه ی شبکه هم برم خوبه، هم دوس دارم هم امکان ادامه تحصیل و کارش بیشتره
    علوم سیاسی رو هم دوس دارم ولی ...

    یه مشاور درست و حسابی هم نیست که برم پیشش بگم مشکلم اینه، گرچه اینا همش مسخره بازی و گول زدن ملته، 4 تا کلمه میگن بعدشم میگن خودت تصمیم بگیر و پولو بده بیاد!
    حالا من موندم و اینهمه شک و تردید، خواهش میکنم کمک کنید در زمینه هایی که گفتم بخدا خیلی محتاج به تبادل اطلاعات هستم


  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه xmixx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    434

    پيش فرض

    کسی نیست کمک کنه؟
    Last edited by xmixx; 08-12-2011 at 13:33.

  3. #3
    Scientific Moderator farshidshd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ๑۩۞۩๑̴
    پست ها
    4,522

    پيش فرض

    این یه موضوعیه که کاملا به خودت مربوط میشه
    من و دوستان دیگه نمیتونیم بهیت بگیم کدوم رشته رو انتخاب کن

    خودت باید بسنجی که کدوم رو بهتر میتونی ادامه بدی

  4. این کاربر از farshidshd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه xmixx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    434

    پيش فرض

    من خواستم کسانی که مطلع هستن درباره ی شرایط و وضعیت این رشته ها توضیح بدن تا بتونم بهتر تصمیم بگیرم
    سردرگمی من بخاطر عدم شناخت واقعی شرایط و وضعیت این رشته هاست

  6. #5
    Scientific Moderator farshidshd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ๑۩۞۩๑̴
    پست ها
    4,522

    پيش فرض

      محتوای مخفی: حقوق 
    معرفي رشته حقوق
    هدف
    تربيت كارشناساني است كه بتوانند در مشاغلي چون قضاوت، وكالت، سردفتري اسناد رسمي و كارشناسي حقوق انجام وظيفه نمايند.
    تمام روابط اجتماعي كه آثار حقوقي از آن ايجاد مي‌شود، موضوع علم حقوق قرار مي‌گيرد. حال اين روابط مي‌تواند مربوط به روابط دولت و مردم باشد كه به حقوق عمومي معروف است و يا شامل روابط خصوصي مردم گردد كه حقوق خصوصي ناميده مي‌شود.
    به عبارت ديگر حقوق عمومي شامل حقوق قواي سه‌گانه كشور، حاكميت و آنچه كه مربوط به اداره كشور است، مي‌شود و حقوق خصوصي به روابط بين خود مردم مي‌پردازد كه مهمترين آنها روابط تجاري است كه عامل ايجاد رشته حقوق تجارت شده است و يا مسائل مربوط به حقوق مدني است كه از آن جمله مي‌توان به اموال، مالكيت، قراردادها، مسووليت ‌هايي كه اشخاص در خطاهايي كه مرتكب مي‌شوند برايشان به وجود مي‌آيد مثل مسووليت ناشي از حوادث، قواعد مربوط به ارث، وصيت، ولادت، اقامتگاه اشخاص و ده ها مورد ديگر.
    ماهيت
    دانشجويان مقطع ليسانس حقوق در ابتدا مقدمه‌اي از علم حقوق مي‌خوانند تا با كليات علم حقوق و مباني نظري و فلسفي اين علم آشنا شوند و سپس با دو بخش اصلي علم حقوق يعني حقوق عمومي و حقوق خصوصي كه هر يك داراي دو شاخه حقوق داخلي و بين‌المللي است، آشنا شده و دروسي را در اين زمينه مطالعه مي‌كنند.
    براي مثال مباحث قراردادها، روابط اشخاص و معامله‌ ها را در زير مجموعه حقوق خصوصي داخلي، مباحث مربوط به مجازات‌ ها، جرايم و محاكمات كيفري را در بخش حقوقي عمومي، مباحث مربوط به سازمان هاي بين‌ المللي، روابط دولت ها با يكديگر و روابط دولت ها با سازمان هاي بين‌المللي و برعكس را در بخش حقوق عمومي بين‌ الملل و بالاخره مباحث مربوط به معاملات و روابط خصوصي خارجي اشخاص كه يك عنصر بين‌ المللي در آن وجود دارد را در بخش حقوق خصوصي بين ‌المللي مطالعه مي‌كنند. يعني در برنامه دوره ليسانس كم و بيش مجموعه‌اي از همه مطالب گفته مي‌شود.
    از همين توضيح مختصر مي‌توان متوجه شد كه امروزه قلمرو علم حقوق بسيار وسعت يافته است به طوري كه هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند كه بر همه شاخه‌هاي اين علم احاطه دارد و به قول ريپر حقوقدان فقيد فرانسوي يك حقوقدان در مدت عمر خويش نمي‌تواند حتي براي يك‌بار تمام كتاب‌هاي تخصصي رشته خود را بخواند.
    دولت به عنوان نماينده سياسي و حقوقي جامعه براي خود منافعي مثل وحدت ملي و يا تماميت ارضي دارد كه البته اين منافع از منافع افراد جدا نيست بنابراين افراد در ارتباطشان با دولت بايد نسبت به اين حقوق آگاه باشند و روابطشان با دولت بر اساس اين منافع باشد و البته دولت هم نسبت به شهروندان تكاليفي دارد و بايد حقوق آنها را به رسميت بشناسد. همان حقوق و آزادي هايي كه در قانون اساسي به عنوان منشور ملي تعريف شده است و در قلمرو حقوق عمومي قرار مي‌گيرد.
    توانايي‌ هاي مورد نياز و قابل توصيه
    تسلط به زبان انگليسي يا فرانسه ، توانايي استفاده از كتب فقهي ، قدرت استنباط بالا، آشنايي كامل با ادبيات زبان فارسي، منطق، عربي و جامعه‌شناسي از ملزومات اين رشته است.
    جسارت، قدرت استدلال، خلاقيت ذهني و فن بيان خوب لازمه موفقيت در اين رشته است. در كل بايد گفت كه نحوه استدلال و فن بيان، ابزار كار يك حقوقدان است.
    يك دانشجوي حقوق بايد شيفته و عاشق اين رشته باشد يعني اگر هدفش اين است كه به وسيله رشته حقوق امرار معاش كند مطمئنا حقوقدان موفقي نخواهد شد.
    ممكن است كه به دست‌آوردن ليسانس حقوق كار دشواري نباشد اما حقوقدان شدن بسيار مشكل است. چرا كه علم حقوق امروزه با جامعه ‌شناسي، روانشناسي و علوم فلسفي آميخته شده است و يك حقوقدان بايد از اين علوم اطلاعات كافي داشته باشد. همچنين يك دانشجوي حقوق براي اين كه در رشته خود موفق گردد لازم است كه به زبان و ادبيات فارسي مسلط باشد چون منطق حقوق در ضمن اين كه شباهت‌هاي زيادي به منطق رياضي دارد، يك منطق اقناعي و خطابي است .
    يعني يك حقوقدان بايد بتواند كساني را كه مورد خطاب او قرار مي‌گيرند و يا دادگاهي را كه مامور رسيدگي به دعواست، با زبان سليس و بليغ قانع كند، در نتيجه بايد به زبان و ادبيات مسلط باشد. در ضمن بايد اطلاعاتي از رياضيات داشته باشد زيرا هم محاسبات حقوقي گاهي احتياج به رياضي دارد و هم منطق رياضي، منطق اساس حقوق است و افراد بايد بدانند كه به چه ترتيب از قوانين استنباط كنند چون حقوق زماني اهميت پيدا مي‌كند كه قانون در مورد مشكل مورد نظر، حكمي نداده است و بايد حقوقدان از مسائل موجود، احكامي را كه در قانون وجود ندارد، استنباط كند.
    اهميت اين مساله زماني بيشتر روشن مي‌گردد كه بدانيم يك قاعده ممكن است در دو زمان مختلف دو معني متفاوت داشته باشد و يا از يك متن واحد، دو نسل مختلف امكان دارد برداشتي متفاوت داشته باشند. براي مثال در قانون مدني داريم كه زن و شوهر بايد با يكديگر حسن معاشرت داشته باشند. ولي معني حسن معاشرت در 50 سال پيش با امروز متفاوت است و يا معني حسن معاشرت در شهرها با همين تركيب در روستاها فرق دارد و اين كار حقوقدان است كه با توجه به موقعيت زمان و مكان برداشت درست و صحيحي از عبارت هاي موجود در قانون داشته باشد.
    به عبارت ديگر نبايد تصور كرد كه همه‌چيز در قوانين خلاصه مي‌شود و كسي كه قوانين را بداند، حقوقدان است. بلكه نقش مهم حقوقدان در به كاربردن فنون و هنرهاي خاصي است كه بايد آنها را بياموزد و براي به دست آوردن قواعدي كه در متون قوانين نيامده است، از آنها استفاده كند.
    دانشجوي علاقمند به رشته حقوق بايد نه تنها با زبان فارسي بلكه با ادبيات فارسي و حتي با ديوان هاي شعراي بزرگ ايران آشنا باشد چون سخنوري و همچنين قدرت قلم و نويسندگي از فضايل يك حقوقدان است و يك حقوقدان بايد با تكيه بر قلم و يا سخن، نظريه و يا تفكر حقوقي خود را نشر دهد. همچنين با اين دو حربه مي‌تواند در مقام دفاع از مظلومي برآمده و با تعبيرات و جملات شيوا، دلنشين و تاثيرگذار سخن خود را به كرسي بنشاند. همچنين براي آن كه بتواند لايحه‌اي را بنويسد بايد سخن او همراه با دليل و برهان باشد. به همين دليل لازم است كه با منطق آشنا باشد.
    وضعيت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر
    در مقطع كارشناسي ارشد امكان ادامه تحصيل در 4 گرايش وجود دارد:
    1- حقوق خصوصي
    2- حقوق بين‌الملل
    3- حقوق جزا و جرم شناسي
    4- حقوق عمومي
    همچنين امكان ادامه تحصيل در ايران در مقطع دكترا نيز ميسر است.
    آينده شغلي و بازار كار
    وقتي با استادان دانشگاه در مورد فرصت هاي شغلي فارغ التحصيلان ليسانس در رشته هاي مختلف صحبت مي کنيم، بيشتر آنان معتقدند که يک فارغ التحصيل در مقطع ليسانس، دانش و توانايي لازم را براي کار تخصصي در رشته تحصيلي خود ندارد از همين رو نبايد انتظار شغلي ايده آل و مطابق ميل خود را داشته باشد. در رشته هاي علوم انساني که در مقطع ليسانس بيشتر اطلاعات، کلي بوده و اطلاعات تخصصي و کاربردي در مقاطع فوق ليسانس و دکتري ارائه مي گردد.
    اما رشته حقوق از جمله رشته هايي است که از اين قاعده مستثني است و يک ليسانس حقوق مي تواند کار اجتماعي مشخصي که تخصص است، انجام دهد. در کل اگر بخواهيم به فرصت هاي شغلي حقوقدان ها اشاره کنيم، بايد بگوييم که حقوقدان ها به دو دسته تقسيم مي شوند؛ يک دسته افرادي که با مقررات آشنا هستند و قوانين را به صورت يک فرمانبر کامل عمل مي کنند اما قدرت استنباط احکام تازه را از قوانين ندارند. اينها کساني هستند که معمولاً تا مقطع ليسانس درس خوانده اند و در واقع حقوقدان هاي عملي هستند که مي توانند کارهاي معمولي اين حرفه را انجام دهند.
    دسته دوم افرادي هستند که اين مرحله را پشت سر گذاشته اند و قدرت استنباط از قوانين و دست يافتن به قوانين جديد را دارند که در واقع مهندسين حقوق هستند که قادرند در مورد بنيان هاي علم حقوق اظهار نظر کنند و در صورت لزوم آنها را تغيير دهند. متخصصاني که مي توان به آنها معماران حقوق گفت.
    در حال حاضر به دليل توسعه اين رشته و تعداد زياد فارغ التحصيلان آن، که از دانشگاه دولتي و غيردولتي وارد بازار کار مي شوند، يافتن کار مناسب براي فارغ التحصيل ليسانس با دشواري هايي توأم است و بخصوص متقاضياني که علاقمند به کار خاصي در اين رشته هستند، مثل متقاضيان وکالت، با محدوديت هايي مواجه مي شوند، اما در کل يک دانشجوي خوب و علاقمند مي تواند پس از گواهي ليسانس به شغل هاي متنوعي مثل وکالت دعاوي دادگستري، مشاور حقوقي بانک ها، شهرداري ها، شرکت ها و وزارتخانه ها و سردفتري دفاتر اسناد رسمي جذب گردد.
    بايد توجه داشت که اکثر فرصت هاي شغلي موجود براي فارغ التحصيل اين رشته، از جمله قضاوت، وکالت، تصدي دفاتر اسناد رسمي و تصدي دفتر ازدواج و طلاق امتحان ورودي دارد و فارغ التحصيلان حقوق پس از پذيرش در امتحان ورودي و گذراندن يک دوره کارآموزي، مي توانند در مشاغل موردنظر فعاليت نمايند.
    اگر داوطلبان بدون بررسي توانايي خود فقط فريب نام رشته و معروفيت آن را بخورند و در واقع رشته تحصيلي‌ شان را بر اساس مد روز انتخاب نمايند بعد از گذشت يك يا دو سال دچار سرخوردگي مي‌شوند و حتي انصراف مي‌دهند و اگر هم ادامه تحصيل دهند بعد از فارغ‌ التحصيلي نمي‌توانند كار مناسبي در ارتباط با رشته تحصيلي خود پيدا نمايند.
    دروس پايه رشته حقوق در مقطع کارشناسي
    - مقدمه علم حقوق
    - حقوق جزاي عمومي
    - حقوق اساسي 1
    - حقوق مدني 1
    - مباني علم اقصاد عربي
    - ماليه عمومي باني جامعه شناسي
    دروس اصلي رشته حقوق در مقطع کارشناسي
    - حقوق مدني 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8
    - آئين دادرسي مدني 1 و 2 و 3
    -متون حقوقي 1 و 2
    - زبان خارجه تخصصي
    - آئين دادرسي کيفري 1 و 2
    - حقوق اساسي 2
    - حقوق جزاي عمومي 2 و 3
    - حقوق بين المللي عمومي 1 و 2
    - حقوق سازمان هاي بين المللي
    - حقوق اداري 1 و 2
    - اصول فقه 1 و 2
    - متون فقه 1 و 2 و 3 و 4
    - قواعد فقه 1 و 2
    - حقوق تطبيقي ادله اثبات دعوي
    - حقوق کار پزشکي قانوني
    - کار تحقيقي 1 و 2
    - حقوق بين المللي خصوصي 1 و 2
    - حقوق تجارت 1 و 2 و 3 و 4


      محتوای مخفی: تحقیقات آموزشی 
    معرفی رشته تحقیقات آموزشی - مقطع کارشناسی ارشد

    دوره کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی به منظورآماده ساختن دانشجویان برای مشاغل مربوط به تحقیقات درباره نظامهای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و آموزش عالی و نیز در دیگر سازمانهای آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی است.
    به عبارت دیگر هدف این دوره تربیت پژوهشگران با صلاحیت در زمینه نظریه و ورشهای کمی و کیفی تحقیق در علوم تربیتی، نظریه و روشهای ارزیابی آموزشی و کاربرد این نظریه ها و روشها در نظام آموزشی کشور از جمله هدفهای اصلی برنامه کارشناسی ارشد در تحقیقات تربیتی است. در این برنامه سعی بر آن خواهد بود، که در سطح تحصیلات تکمیلی دانشجویان با دانش و مهارتهای مربوط به زمینه های آمار توصیفی و استنباطی، نظریه و روشهای تحقیق در علوم تربیتی و نظریه های کلاسیک و جدید اندازه گیریهای روانی و آموزشی به منظور انجام تحقیقات آموزشی، آشنا می شوند در این دوره علاوه بر جنبه های نظری، جنبه های علمی پژوهشهای آموزشی مورد تاکید قرار خواهد گرفت بطوریکه دانشجویان ضمن تحصیل در اجرای طرحهای پژوهشی مربوط به نظام آموزشی شرکت کرد. و مهارتهای مربوط به انجام تحقیقات آموزشی را در عمل قرار گیرند.


    طول دوره تحصیل

    طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال است نظام آموزشی آن نیز واحدی بوده و کلیه دروس نظری و عملی در مدت چهار نیمسال تحصیلی ارائه و برگزار می شود.
    طول هر نیمسال تحصیلی 17 هفته بوده و حداقل زمان لازم برای هر واحد نیز یکساعت در هفته می باشد.


    تعداد واحدها

    تعداد کل واحدهای آموزشی شامل پایان نامه 32 واحد به شرح زیر است:
    دروس اصلی 10 واحد
    دروس تخصصی 1 واحد
    دروس اختیاری 6 واحد
    پایان نامه 6 واحد
    جمع 32 واحد
    توضیح : با توجه به ضرورت تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی و داشتن جبرگی در ریاضیات مقدماتی و آمار توصیفی دروس پیشنیاز برای آن دسته از دانشجویانی که قبلاً در دوره کارشناسی این دوره را نگذرانده الزامی است.



    نقش و توانایی یا کارایی

    از دانش آموختگان انتظار می رود که پس از پایان دوره کارشناسی ارشد قابلیتهای زیر را دارا باشند.
    1- رابطه نظام آموزشی را به عنوان زیر نظامی از نظام کل اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی کشور با سایر نظام های مرتبط درک کنند و عوامل لازم برای برقراری روابط اثر بخش و کارآمد نظام آموزشی با سایر نظام ها تشریح کنند.
    2- دانش مربوط به مفاهیم ونظریه عمومی سیستم ها را درک کند و برای بررسی نظام های آموزش رسمی و غیر رسمی این مفاهیم و نظریه را بکار برند.
    3- دانش مربوط به مفاهیم و اصول برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی و نیز تحلیل هزینه های آموزشی را درک کند و چگونگی استفاده از آنها را برای اثر بخشی و کارآئی نظام های آموزشی تشریح کننند.
    4- مفاهیم و نظریه های کلاسیک و جدید روشهای اندازه گیری و سنجش آموزشی را برای ساختن وسایل و ابزار اندازه گیری درک کرد، و آنها را برای انتخاب ابزار اندازه گیری مناسب جهت انجام تحقیقات آموزشی بکار برند.
    5- دانش مربوط به مفاهیم، اصول، نظریه های یادگیری را درک کنند و آنها را برای شناخت نیازهای یادگیری محصلان و ارزیابی برنامه های درسی و شناخت مشکلات یادگیریی بکار برند.
    6- چگونگی بررسی نیازها و تعیین اولویتهای آموزشی برای برنامه ریزی تحقیقات آموزشی را تشرح کند و در عمل آنها را برای تنظیم برنامه تحقیقات آموزشی بکار برند.
    7- تنگاها و مشکلات نظام آموزشی را درقالب مسائل پژوهشی بیان کنند و برای آنها طرح پژوهشی مناسب (جهت گرد آوری داده ها و تحلیل و تغییر آنها ) تدوین کرده به اجرا در آورده و براساس نتایج حاصل سیاستهای اجرائی مناسب پیشنهاد کنند.
    8- اصو کار با رایانه و ریزپردازها (PC) را درک کرده و آنها را در تحقیقات آموزشی بکار برند
    9- دانش مربوط به اصول و مفاهیم وا
    لگوهای ارزیابی آموزشی را درک کرده و برای ارزیابی کارآئی درونی و برونی نظام های آموزشی طرحهای ارزیابی مناسب تدوین واجرا کنند.
    10- نتایج بررسیها وتحقیقات آموزشی را از طریق تهیه گزارشهای فنی و تخصصی و مقاله های عملی برای افراد متخصص و غیر متخصص تشریح کنند.



    ضرورت و توانایی

    وزارت فرهنگ و آموزش عالی و نیز وزارت آموزش و پرورش جهت انجام تحقیقات مربوط به نظامهای پیش دانشگاهی و دانشگاهی به نیروی انسانی توانمند در تدوین و اجرای طرحهای پژوهشی نیاز دارد دوره کارشناسی ارشد در تحقیقات آموزشی موجب خواهد شد که اولاً نیروی انسانی مورد نیاز به تدریج تربیت شود ( ثانیاً ) امکان اجرای طرحهای تحقیقاتی مورد نیاز فراهم شود.
    برای رسیدن به مقاصد فوق جنبه های ذیل مورد نظر قرار می گیرد
    الف- موضوع یا طرح تحقیق هر دانشجو در دوره کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی مستقیماً در رابطه با یکی از عناوین عمده تحقیقاتی مندرج در فهرستهای منتشر شده بوسیله فرهنگ و آموزش عالی با وزارت و پرورش انتخاب می شود.
    ب: در تدوین و اجرای تحقیق حتی الامکان سازمانهای ذینفع مشارک داده می شوند و استفاده از نتایج تحقیق بوسیله این سازمانها ترغیب میگردد.
    ج: اصل میان رشته ای برخی از تحقیقات آموزشی مورد نظر قرار می گیرد و گروه های آموزشی – پژوهشی خارج از دانشکده های علوم تربیتی نیز در تدوین و اجرای طرح تحقیق مشارکت داده می شوند.


      محتوای مخفی: ارتباطات اجتماعی 
    رشته علوم ارتباطات اجتماعي


    موضوع اين رشته تحصيلي:
    انسان قرن بيست و يکم با بشر اوليه تفاوت بسيار دارد و بايد براي برقراري ارتباط با او، بخصوص ارتباطي با نفوذ و پايدار که با حرفها و تجربه هاي تازه و ناگفته همراه باشد، به هنر و دانش پيچيده علوم ارتباطات اجتماعي مجهز بود. اين علم امروزه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي سراسر دنيا تدريس مي شود و در کشور ما نيز با دو گرايش روزنامه نگاري و روابط عمومي، يکي از رشته هاي گروه آزمايشي علوم انساني است.

    گرايش روزنامه نگاري:
    گرايش روزنامه نگاري نهال تنومندي است که از چشمه هاي هنر و ادبيات، فرهنگ و فلسفه، سياست و اقتصاد، صنعت و تکنولوژي، سيراب مي شود براي همين دانشجوي اين رشته دروس تئوري و نظري مانند مباني جمعيت شناسي، مباني روانشناسي، مباني فلسفه، مباني علم اقتصاد، نظريه هاي ارتباطات اجتماعي و انديشه هاي سياسي در قرن بيستم را مطالعه مي کند همچنين دروسي را که هم جنبه عملي و هم جنبه تئوري دارند مثل اصول و تکنيک هاي تهيه خبر، مصاحبه، گزارش، روش تحقيق، عکاسي خبري، صفحه آرايي و ويراستاري را آموزش مي بيند.

    درس هاي اين رشته در طول تحصيل:
    دروس مشترک بين گرايشهاي علوم ارتباطات:
    مباني جامعه شناسي، مباني جمعيت شناسي، مباني روانشناسي - مفاهيم اساسي، مباني فلسفه، تاريخ و تفکر اجتماعي در اسلام، مباني تاريخ اجتماعي ايران، آمار مقدماتي، آمار در علوم اجتماعي، زبان تخصصي، اصول علم اقتصاد، روانشناسي اجتماعي، اصول علم سياست، کليات حقوق، حقوق اساسي، روش تحقيق نظري، روش تحقيق عملي، نظريه هاي جامعه شناسي، اصول سازمان و مديريت، سمينار مسائل سياسي و استراتژي معاصر، انديشه هاي سياسي در قرن بيستم، مباني ارتباطات جمعي، ارتباطات بين المللي، ارتباطات سياسي، ارتباطات انساني، روشهاي بررسي و تحليل پيامهاي ارتباطي، ارتباطات تصويري، نظريه هاي ارتباطات اجتماعي، گرافيک و صفحه آرايي در مطبوعات، فتوژورناليسم ( عکاسي خبري)، تکنولوژي چاپ و نشر، تجزيه و تحليل برنامه هاي راديو و تلويزيون، افکار عمومي و وسايل ارتباط جمعي، ارتباطات در جهان سوم، حقوق ارتباط جمعي، شيوه نگارش فارسي در مطبوعات.
    دروس تخصصي گرايش روزنامه نگاري:
    اصول روزنامه نگاري، روزنامه نگاري عملي، ويراستاري و مديريت اخبار، روزنامه نگاري تخصصي، تاريخ روزنامه نگاري، نقد، تفسير و مقاله در مطبوعات.

    گرايش روابط عمومي:
    کارشناس خوب روابط عمومي بر خلاف ذهنيت عامه مردم سعي در پنهان ساختن اخبار بد ندارد همچنين وظيفه اش در بسط اطلاعاتي که مستقيما از سطوح بالاتر سازمان مي گيرد، خلاصه نمي شود. بلکه کارشناس روابط عمومي يک مشاور است که جريان دو طرفه ارتباطي را بين شرکت و مخاطبان آن ميسر مي سازد و بر اين اعتقاد است که رمز موفقيت يک برنامه ي موثر روابط عمومي، قابليت انتقال پيام صحيح از راه صحيح، در زمان مطلوب و به فرد صحيح است. در واقع کارشناس روابط عمومي از يک سو وظيفه آگاه کردن، خبر دادن و مطلع کردن مردم از مقاصد مديريت سازمان را بر دوش دارد و از سوي ديگر مسووليت ارائه مشورتهاي کارشناسانه با مديريت موسسه در مورد طرز تفکر مردم و گروههاي مورد توجه آن حوزه و تجزيه و تحليل افکار عمومي و بررسي جامعه شناختي گرايشها و طرز تفکرهاي مردم بر عهده او مي باشد.
    دروس تخصصي گرايش روابط عمومي:
    اصول روابط عمومي، مديريت و روابط عمومي، روابط عمومي عملي، تکنيکهاي روابط عمومي، اقناع و تبليغ، ارتباط با مطبوعات، ارتباطات شفاهي.

    توانايي هاي لازم:
    دانشجوي روزنامه نگاري بايد داراي دوازده خصيصه باشد که اين خصايص عبارتند از:
    1- داشتن ذوق و استعداد نويسندگي
    2 -کنجکاوي، تيزبيني و نکته سنجي
    3- داشتن ضريب هوشي بالاتر از متوسط جامعه
    4 -توانايي جوشش با طبقات مختلف مردم
    5- صبر و حوصله زياد
    6- داشتن توانايي جسمي و رواني براي دوندگي هاي اضطراري
    7- قدرت تفکر سريع
    8 -عشق به کار خبري
    9- مومن به رعايت اصول اخلاقي و داشتن تقوا
    10- نداشتن خودبيني، غرور و تکبر، انزواجويي، ساده لوحي، تعصب فکري، فضل فروشي، گزافه گويي و تندخويي
    11- داشتن توانايي هاي ارتباطي
    12- داشتن حافظه اي بيش از حافظه ي متوسط جامعه( براي مصاحبه)
    البته به ندرت ممکن است فردي بتواند از تمامي اين خصايص برخوردار باشد و هدف از تجسم فردي با ويژگيهاي دوازده گانه فوق صرفا ترسيم تصويري ايده ال از آن خصايص است که بايد کوشش کرد تا حد امکان به آن دست يافت.
    دانشجوي روابط عمومي نيز علاوه بر ويژگيهاي لازم براي يک روزنامه نگار بايد از توان تجزيه و تحليل بالا، قدرت ريسک، توان کارهاي اجرايي و قدرت سخنوري برخوردار باشد.

    موقعيت شغلي در ايران:
    آيا مي دانيد که تعداد فارغ التحصيلان رشته علوم ارتباطات از سال 1351 تا 1373 حدود يک هزار نفر برآورد شده است و از اين تعداد تنها 60 نفر در مطبوعات مشغول به کار هستند و 940 نفر بقيه به مشاغل غيرمطبوعاتي اشتغال دارند؟
    بدون شک عوامل بسياري در اين مساله نقش داشته اند اما يکي از مهمترين دلايل اين است که تعدادي از دانشجويان در طي سالهاي فوق، رشته علوم ارتباطات را بدون شناخت لازم و از سرناچاري و يا به طور اتفاقي انتخاب کرده اند. در نتيجه آمادگي و توانايي لازم را براي حضور در مطبوعات نداشته اند از سوي ديگر وابستگي اکثر مطبوعات آن دوران به ارگانهاي دولتي و شرايط دشوار استخدام، عامل مهمي در عدم حضور فارغ التحصيلان اين رشته در شغلهاي مربوط بوده است.
    البته در حال حاضر اکثر فارغ التحصيلان اين رشته جذب بازار کار مي شوند براي مثال قريب به اتفاق دانشجويان فارغ التحصيل سال 75 دانشگاه علامه طباطبايي وارد بازار کار مربوط به رشته تحصيلي خود چه در زمينه روزنامه نگاري و چه در زمينه روابط عمومي شده اند.
    فرصت هاي شغلي فارغ التحصيلان روابط عمومي نيز در حال حاضر بهتر شده است چرا که زماني کار روابط عمومي سازمانهاي دولتي مساوي با شيريني دادن در جشنها و پلاکارد زدن و عرض تسليت دادن در زمان سوگواري ها بود اما امروزه مردم انتظار بسياري از روابط عمومي سازمانها دارند و مايلند آن ها را در جريان آخرين اطلاعات و اخبار درون سازماني قرار دهند و همچنين نظرات و ديدگاههايشان را به گوش مسوولين سارمانها برسانند. کاري تخصصي که از عهده هر فردي بر نمي آيد و به همين دليل سازمانها ترجيح مي دهند که از فارغ التحصيلان روابط عمومي براي کار در اين بخش مهم و حياتي بهره ببرند.



      محتوای مخفی: شبکه کامپیوتری 

    رشته شبكه هاي كامپيوتري
    تعريف و هدف :
    دوره مجازي كارشناسي ارشد شبکه‌هاي کامپيوتري يكي از دوره‌هاي آموزش عالي در زمينه فني و مهندسي است که هدف آن تربيت متخصصيني در زمينه سيستم‌هاي انتقال اطلاعات توزيع شده و شبکه‌هاي کامپيوتري مي‌باشد. از آنجايي که دارا بودن دانش تحليل، طراحي، مديريت و مباحث امنيتي شبکه‌هاي کامپيوتري مورد نياز اکثر کارشناسان بخش‌هاي طراحي و مهندسي، نگهداري و بهره‌برداري، نظارت و تحويل، و کنترل کيفيت شرکت‌هاي مخابراتي و بخش فنآوري اطلاعات اکثر شرکت‌هاي دولتي و خصوصي ديگر مي‌باشد، دانشکده مهندسي کامپيوتر و فنآوري اطلاعات، دانشگاه صنعتي اميرکبير براي پاسخ به نياز آموزشي اين گروه از کارشناسان که عموماً به دليل شاغل بودن قادر به حضور در دوره‌هاي عادي نمي‌باشند، دوره كارشناسي ارشد شبکه‌هاي کامپيوتري را به صورت دوره مجازي نيز ارائه مي‌کند.
    هدف از اين دوره تربيت افرادي است كه در زمينه مطالعه، طراحي، ساخت، راه‌اندازي و نگهداري سيستم‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، شبكه هاي كامپيوتري و همچنين جمع‌آوري، سازمان‌دهي، طبقه‌بندي، استفاده و انتقال اطلاعات و مديريت فرآيند آنها تبحر لازم را داشته باشند.
    ضرورت واهميت رشته :
    در اجراي اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، از جمله بند "ب" اصول 2 و 12 اصل سوم، و ايجاد شرايط تحقق بند 4 همين اصول و نيز اجراي اصل 30 و بند 7 اصل 43 و ايجاد شرايط تحقق بندهاي 8 و 1 اين اصل و اصول ديگر و نظر به حجم عظيم اطلاعات از طرفي و نقش بلا‌انكار آن در كيفيت مديريت و اداره امور و همچنين نقش ابزاري تكنولوژي كامپيوتر در كيفيت جمع‌آوري و سازمان‌دهي اطلاعات از طرفي و نقش امكانات اينترنت در نشر و انتقال سريع آن، پس از بررسي و مطالعه مباحث فنون كامپيوتر و شبكه‌هاي اطلاعاتي و مديريت، دوره كارشناسي ارشد "فنّاوري اطلاعات" با گرايش «شبكه هاي كامپيوتري» تدوين مي‌گردد.
    قابليتها ، نقش و توانائيهاي دانش آموختگان رشته :
    دانش آموختگان اين رشته قادر خواهند بود بعنوان كارشناس ارشد راه‌حل‌هايي كاربردي در زمينة مديريت، تهيه، بهينه‌سازي، بهبود و بسترسازي شبكه هاي كامپيوتري ارائه دهند. آنها قادرند با توجه به آموخته‌هاي خود با رعايت تمامي جوانب علمي، فني و با توجه به نيازهاي جوامع راه حل هاي بهينه را انتخاب كرده، آنها را به نتيجه برسانند.
    طول دوره و شکل نظام:
    برنامه درسي دوره براي 4 نيمسال طرح‌ريزي شده است و طول آن حداكثر 3 سال مي‌باشد (طبق مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري) و طول هر ترم 16 هفته آموزشي كامل، مدت هر واحد درس نظري 16 ساعت، و براي دروس عملي و آزمايشگاهي و كارگاهي 48 ساعت مي‌باشد.
    تعداد واحدهاي درسي:
    تعداد واحدهاي درسي اين دوره علاوه بر دروس جبراني برابر 32 واحد بصورت زير است.
    1- دروس گروه 1 حداقل 12 واحد
    2- دروس از مابقی گروه 1 و گروه2 حداكثر 15 واحد
    3- روش تحقيق و سمينار 2 واحد
    4- پروژه 3 واحد
    جمع كل واحدها 32 واحد

    تعداد دروس:
    برنامة دوره كارشناسي‌ارشد فناوري‌اطلاعات در اين گرايش شامل 24 واحد درسي از دروس گروه 1 و گروه 2، 2 واحد سمينار و 6 واحد پروژه است. دانشجويان مي بايست مابه التفاوت دروس گرفته شده از گروه 1 نسبت به كل دروس مورد نياز براي دوره كارشناسي ارشد (24 واحد) را از دروس گروه 2 اخذ نمايند. همچنين لازم است دانشجويان دروس جبراني تعيين شده را گذرانده باشند.
    6-1- دروس گروه 1

    دروس گروه 1 به گونه‌اي انتخاب شده‌اند كه مباني و اصول لازم براي اين گرايش را پوشش دهند و اخذ آنها نسبت به دروس گروه 2 داراي اولويت است. اين دروس همه 3 واحدي بوده و در جدول ضميمه معرفي شده‌اند. اخذ حداقل 4 درس از اين دروس اجباري است.
    6-2- دروس گروه 2

    دروس گروه 2، امكاناتي را براي فعاليت تخصصي و تمركز بيشتر دانشجو در يك زمينة خاص فراهم مي‌آورند. اين دروس نيز همگي 3 واحدي مي‌باشند و در جدول ضميمه معرفي شده‌اند.
    6-3- روش تحقيق و سمينار

    گذراندن درس سمينار براي دانشجويان دوره اجباري است. در اين درس دانشجو با انتخاب يك موضوع و يك استاد مشاور پيرامون موضوع خاصي مطالعه و تحقيق بعمل مي‌آورد. اين تحقيق بايستي شامل سابقه كار، وضعيت تا زمان حاضر و روالهاي آتي پيش‌بيني شده دربارة موضوع باشد. نتيجة تحقيق دانشجو در اين درس بايستي بصورت يك ارائه شفاهي و يك گزارش كتبي ارائه شود.
    6-4- پروژه تحقيق (پايان نامه)
    در اين دوره هر دانشجو با انجام يك پايان نامة ‌3 واحدي در مورد مسألة خاصي به تحقيق مي‌پردازد. موضوع پايان‌نامه الزاماً بايستي در يكي از زمينه‌هاي مرتبط باشد و زمينة‌ عملي لازم براي انجام آن با دروس اخذ شده توسط دانشجو در اين دوره فراهم شده باشد. نحوة‌ تصويب موضوع پايان‌نامه و ارزيابي و دفاع آن مطابق آئين‌نامه‌هاي تحصيلات تكميلي مي‌باشد.

    آینده شغلی، بازار كار، درآمد
    با توجه به گسترش روزافزون دنیای كامپیوتر امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به متخصصان كامپیوتر احساس می شود. امروزه یك مهندس كامپیوتر اگر علاقمند به كار باشد، هیچ وقت با مشكل بیكاری روبه رو نمی شود. به خصوص مهندسین نرم افزار فرصت های شغلی بیشتری داشته و برای كاركردن نیاز به امكانات و تجهیزات زیادی ندارند. فرصت های شغلی ین رشته به حدی گسترده و متعدد است كه نه تنها فارغ التحصیلان این رشته به راحتی جذب بازار كار می شوند بلكه دانشجویان دو سال آخر ین رشته نیز می توانند وارد بازار كار شده و فعالیت كنند. برای مهندسین سخت افزار هم امكان كار در شركت های تولید كننده قطعات و دستگاه ها و مراكز صنعتی – تولیدی بسیار فراهم است و از نظر سطح درآمدی هم با توجه به دانش و پشتكار شخصی در حد قابل قبول و ایده آلی قرار دارند. از طرفی با توجه به استفاده روز افزون از شبكه اینترنت زمینه كار در این موضوع نیز مهیاست.
    توانایی های جسمی، علمی، روانی و ... مورد نیاز و قابل توصیه
    توانایی علمی: یك مهندس كامپیوتر باید سخت كوش و با پشتكار باشد چون رشته كامپیوتر رشته پویایی است و همیشه باید اطلاعاتش به روز بوده و به دنبال فراگرفتن مطالب جدید باشد. مهندس كامپیوتر باید پایه ریاضی قوی داشته و توانایی اش در زمینه فیزیك خوب باشد. همچنین لازم است فردی خلاق باشد تا بتواند مسائل را از راه های ابتكاری حل كند.
    علاقمندی ها: مهندس كامپیوتر نرم افزار و سخت افزار باید به یادگیری و مطالعه علاقمند باشد تا پیشرفت در خور توجه داشته باشد. همچنین باید از جستجو و كاوش در مدارها و ریزساختارها استقبال كند و به كار با كامپیوتر علاقه داشته باشد.
    توانایی مالی: با توجه به توضیحات گفته شده داشتن یك دستگاه كامپیوتر بری یك مهندس كامپیوتر امری ضروری به نظر می رسد ولی ین گونه نیست كه بدون داشتن كامپیوتر دانشجویان از ادامه تحصیل و پیشرفت باز بمانند.

    وضعیت نیاز كشور به این رشته در حال حاضر
    رشته كامپیوتر كه باعث جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات شده است ، رشته روز و رشته اینده است تا جایی كه پیش بینی می شود تا 10 سال دیگر در كشورهای پیشرفته مردم همان قدر كه بر نیروی برق وابسته هستند به شبكه اینترنت وابسته خواهند شد. با توجه به توضیحات گفته شده روند رو به رشد استفاده از كامپیوتر در زندگی روزانه اشتغال و موقعیت كاری برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم است تا در قالب شركت های تولید كننده نرم افزار، شركت های تولید كننده قطعات، مراكز صنعتی – تولیدی، شركت ها و موسسات خدماتی، مراكز آموزشی و ... مشغول به كار شده و فعالیت كنند. با توجه به پیشرفت كند ایران نسبت به جامعه جهانی كامپیوتر در سال های اخیر نیاز به مهندسین خلاق و كوشا در این زمینه كاملاً احساس می شود.
    روند رو به رشد استفاده از كامپیوتر در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبكه اینترنت و زمینه های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الكترونیك همه و همه دست به دست هم داده اند تا از اكنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی كه فعالان در این زمینه از اینده معلوم و مطمئنی برخوردار خواهند بود. تنها نگرانی به قسمت نرم افزار مربوط می شود كه باید مهندسان خلاق ایرانی اقدام به تهیه نرم افزارهای گوناگون و كارآمد كرده تا تنها مصرف كننده صرف نباشیم.

    نكات تكمیلی
    بعضی از افراد تصور می كنند كه مهندسی سخت افزار در حد یك تعمیركار كامپیوتر است در حالی كه كار یك مهندس سخت افزار، تعمیر یا نصب و راه اندازی كامپیوتر نیست. هر چند كه می تواند چنین كاری را انجام دهد. در واقع كار یك مهندس سخت افزار، طراحی های سخت افزاری است و به همین دلیل در دانشگاه دروسی مثل ریاضیات و یا مدارهای منطقی را مطالعه می كند همچنین برخلاف تصور كسانی كه یك اپراتور را در حد یك مهندس نرم افزار می دانند، باید گفت كه یك مهندس نرم افزار لازم است از دانش ریاضی خوبی برخوردار باشد تا بتواند برنامه های كامپیوتری را طراحی كند و آنها را توسعه دهد. برای مثال باید بتواند یك كار گرافیكی را از بنیان طراحی كند. كاری كه از عهده یك اپراتور بر نمی آید. و به همین دلیل ما معتقدیم كه كلاس های آزاد آموزش كامپیوتر هیچ وقت نمی توانند یك مهندس كامپیوتر پرورش دهند.







      محتوای مخفی: علوم سیاسی 

    معرفی رشته علوم سیاسی


    مقدمه


    آنچه مردم به نام سیاست و مسائل سیاسی می شناسند با سیاست به مفهومی که در رشته علوم سیاسی مطرح است، تفاوت بسیار دارد و دانشجویان موفق این رشته نیز نه یک سیاستمدار بلکه یک سیاست شناس خواهند شد.
    در واقع علوم سیاسی به بررسی اندیشه ها و نظریه های سیاسی و کارکرد آنها در عرصه جامعه می پردازد و به عبارت دیگر رشته علوم سیاسی یعنی ارائه یکسری نظریه ها و یا یکسری ابزارها و راهکارهایی که بر اساس آنها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا برمی دارد و برای حرکتها و اقدامات بعدی یعنی ترسیم فضا برای مسیر آینده برنامه ریزی می کند و همچنین از تجارب و دستاوردهای بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست آورده است، بهره می برد.

    تعریف


    سیاست رهبری صلح آمیز یا غیر صلح آمیز روابط میان فرد ,گروهها واحزاب (نیروهای اجتماعی )وکارهای حکومتی در داخل یک کشور ,وروابط میان یک دولت با دولتهای دیگر در عرصه جهانی ا ست .
    علم سیاست رشته ای از آگاهی اجتماعی است که وظیفه آن شناخت منظم اصول وقواعد حاکم بر روبط سیاسی میان نیروهای اجتماعی در داخل یک کشور ,وروابط میان دولتها در عرصه بین لمللی است .
    این رشته از آگاهی ودانش اجتماعی ,کارکرد اصول وقواعد حاکم برروابط میان نیروهای اجتماعی ر اکشف میکند وچگونگی کارکرد آنها را آموزش می دهد.
    گرایشها


    علوم اجتماعی دارای چهار گرایش پژوهشگری اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی، رفاه و تعاون اجتماعی و مردم شناسی است.
    که در همه‌ی این گرایش‌ها دانشجویان دروس مشترکی از قبیل: مبانی علم سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، اصول روابط بین الملل و سیاست خارجه، جهان سوم و مسائل آن، تاریخ روابط بین الملل و... را می‌خوانند.
    در دانشگاه‌های سراسری همه‌ی این گرایش‌ها وجود دارد اما در دانشگاه آزاد فقط گرایش‌های علوم سیاسی و روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای تدریس می‌شود.
    آشنایی با گرایش‌های این رشته در كارشناسی ارشد


    رشته علوم سیاسی گرایش مطالعات منطقه ای
    هدف اصلی از تشکیل رشته مطالعات منطقه ای ارائه آموزش‌های لازم به کادر دیپلماتیک و سایر تصمیم گیرندگان سیاست خارجی کشور در سال‌های آینده است چرا که اتخاذ تصمیم‌های مناسب در قبال تحولات سریع جهانی و تغییرات ناگهانی در سطوح داخل کشورها اقتضا می‌كند تا وزارت امور خارجه در هر زمان ضمن امکان دسترسی مطلوب به اطلاعات، گزارش‌ها و تحلیل‌های درست کارشناسی، از کارشناسانی برخوردار باشد که ضمن کسب آموزش‌های عمومی بطور تخصصی نیز در زمینه مسائل مختلف داخلی هر یک از مناطق و کشورهای جهان اطلاعات لازم را کسب کرده باشند. از این‌رو رشته کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای به منظور تبین نظری تحولات جهانی و واکاوی نقش و جایگاه منطقه‌ای از فضای جدید بین‌المللی با رویکردی کاربردی ارائه می‌شود.

    این دوره مشتمل بر 13 گرایش منطقه‌ای است که دانشجویان پس از گذراندن دروس عمومی طبق ضوابط مربوط و بر حسب علاقه خود یکی از این گرایش‌ها را انتخاب کرده و دروس خاص مرتبط با آن گرایش را می‌گذرانند و سپس پایان‌نامه تحصیلی خود را نیز در همین زمینه تنظیم و ارائه خواهند كرد. گرایش‌های مطالعات منطقه‌ای به ترتیب عبارتند از: مطالعات ایران (سیاست گذاری عمومی)- مطالعات خلیج فارس_ مطالعات خاورمیانه- مطالعات دریای خزر- مطالعات آسیای مرکزی_ مطالعات جنوب آسیا- مطالعات خاوردور- مطالعات جنوب شرقی آسیا- مطالعات اروپایی- مطالعات آمریکای شمالی- مطالعات آمریکای جنوبی- مطالعات آفریقا- مطالعات اوراسیا
    علوم سیاسی گرایش روابط بین الملل
    رشته روابط بین الملل از جمله رشته های نوپا در عالم سیاست به شمار می رود. سابقه این مبحث به عنوان یک رشته دانشگاهی حداکثر به سال های میان دو جنگ جهانی بر میگردد. محققان و دانشمندان به طور اخص در صدد کشف و تبین ریشه ها و چگونگی رفتار دولتها در صحنه بین الملل بر امدند بنابراین همان طور که از علت تشکیل این رشته مشخص است موضوع اصلی در ان کشف، بررسی و علت کاوی رفتار دولتها و اخیرا (مجامع بین الملل) در عرصه بین الملل می باشد.
    با شعله ور شدن اتش جنگ جهانی دوم روند تکامل رشته روابط بین الملل شدت گرفته و تا کنون قالبهای فکری ، رویکردها، نظریه ها و مدل های گوناگون بسیاری برای درک مسائل بین الملل ارائه گردیده است.


    علوم سیاسی گرایش علوم سیاسی
    علوم سیاسی به بررسی اندیشه ها و نظریه های سیاسی و کارکرد انها در عرصه جامعه می پردازد و رشته علوم سیاسی ارائه یکسری نظریه ها یا یکسری ابزارها و راهکارهایی است که بر اساس انها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا بر میدارد و برای حرکت ها و اقدامات بعدی ترسیم فضا برای مسیر اینده برنامه ریزی میکند هم چنین از تجارب و دستاوردهای بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست اورده است، بهره می برد.
    موضوع این رشته مطالعه و تحقیق درباره ی پدیده های سیاسی مثل اشکال مختلف حکومت و دولت است. کشف علل و پدیده های سیاسی، نحوه اداری سیاسی جامعه و ایجاد ارتباط محترمانه با کشور های دنیا در عرصه روابط بین الملل می باشد.


  7. این کاربر از farshidshd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •